LPG-HOIDOT

LPG-terapia on Ranskassa 1986 kehitetty hierontamenetelmä, jossa kudoksia muokataan motorisoitujen rullien ja alipaineen (imun) avulla. LPG laite valmistettiin alun perin palovamma-arpien hoitoon. LPG-laite on luokiteltu lääketieteelliseksi hoitolaitteeksi. LPG:n käyttöalue on hyvin laaja.

KÄYTTÖTARKOITUKSIA

LPG HEALTH: terapeuttiset hoidot esim. turvotukseen ja kipuun, post-operatiiviset hoidot

MIKÄ ON LPG?

Hoidot jaetaan kolmeen eri hoitokategoriaan:

LPG HEALTH: terapeuttiset hoidot kuten turvotus ja kipu sekä post-operatiiviset hoidot

LPG SPORT: sporttihoidot kuntoilijoille sekä aktiivi-ja kilpaurheilijoille suorituskyvyn parantumiseen ja ylläpitoon.

LPG BEAUTY: esteettiset hoidot, anti-age -hoitoa sekä pysyvää ja kestävää vartalon muokkausta, 100% luonnollinen hoitomuoto.

Lisäksi LPG:n on koettu parantavan unen laatua sekä virkistävän ja rentouttavan kokonaisvaltaisesti. Hoitojen vaikuttavuudesta on paljon tutkittua tietoa, lue lisää http://www.lpgsystems.com

Hoidon aikana käytetään hoitopukua, jonka materiaali muistuttaa ohutta sukkahousumateriaalia. Hoitopuku on ensinnäkin intimiteettisuoja, mutta se myös tekee hoidosta mukavamman. Puvun tarkoitus on vähentää kitkaa hoitopään ja ihon väliltä. Tällöin hoito on sujuvampaa, ihokarvat eivät tartu hoitopään rulliin kiinni ja yliherkkä kudos kestää paremmin hoitoa. Hoitopuku on henkilökohtainen. Suositeltavaa sarjahoidon yhteydessä on hankkia oma puku hoidon miellyttävyyden ja intimiteetin kannalta.

LPG Health eli Terapeuttiset hoidot

Hoidolla on voimakas paikallinen ja pinnallinen vaikutus, mutta sen vaikutus etenee aina myös käsiteltävää aluetta syvemmälle ja laajemmalle mm. hermojen välityksellä. Hoidon vaikutuksia ovat mm. veren- ja nestekierron vilkastuminen, aineenvaihdunnan kiihtyminen ja kuona-aineiden poistuminen. Hoidon vaikutuksesta turvotus vähenee, ja tulehdusoireet lievittyvät. Hoidon avulla on mahdollista vaikuttaa sidekudokseen sitä passiivisesti venyttämällä, jolloin esim. arpikudos pehmenee. LPG Health -terapiahoidolla on kudoksellinen, aineenvaihdunnallinen, hormonaalinen ja hermostollinen vaikutus.

LPG tekniikka vilkastuttaa lymfakiertoa ja laskimoverenkiertoa. Lpg tekniikan avulla hoitotulokset ovat nopeampia kuin manuaalisessa lymfassa, tutkimusten mukaan kolme kertaa tehokkaampaa. Lpg-hoidolla voidaan myös ehkäistä lymfaödeema ja fibroosin eli arpikudoksen muodostumista. LPG-hoito vähentää sädehoidon tai leikkauksen aiheuttamaa arpikudosta sekä tehostaa kuona-aineiden poistumista.

Rintasyöpähoitojen aiheuttama arpikudos estää nesteiden normaalia kulkua ja mahdollisesti poistetut imusolmukkeet aiheuttavat ongelmia, jolloin yläraaja turpoaa, kiristää ja särkee sekä tulehdusriski kasvaa. LPG stimuloi lymfaattista järjestelmää, arpien elastisuus paranee ja seurauksena käden turvotus vähenee asteittain. Rintasyöpäpotilaita on hoidettu Suomessa LPG:llä jo vuosia loistavin tuloksin.

LPG Health-hoito:

⋅ Pehmytkudosvammat (revähdykset, krampit, nyrjähdykset, ylirasitus- ja iskuvammat)

⋅ Verenkiertohäiriöt

⋅ Turvotusongelmat

⋅ Palovammat, vanhat arvet

⋅ Leikkausten jälkihoito

⋅ Lihaskireys

⋅ Stressi, uniongelmat ja fibromyalgia

LPG Sport

LPG Sport -hoitojen avulla voidaan ennaltaehkäistä vammojen syntymistä, lihasten saadessa hoitokertojen myötä lisää elastisuutta ja rentoutta. LPG Sport -alipainehieronta on tehokkaampi kuin käsintehty hieronta, koska se mahdollistaa kudoksen nostamisen ylöspäin, päin vastoin kuin manuaalisessa terapiassa kuten hieronnassa, jossa kudosta väistämättä painetaan käsiteltäessä alaspäin. Tekniikan ansiosta kudokseen ei aiheudu mikrovaurioita, ja turvallinen harjoittelu on mahdollista jopa samana päivänä. Hoidon ansiosta suorituksen jälkeinen palautuminen saadaan nopeutumaan jopa 30 %. Palautuneena urheilija ja kuntoilija voi harjoitella turvallisemmin ja välttyä vammoilta. Lihaskipuja ilmenee rasituksen jälkeen LPG-hoidon ansiosta vähemmän, koska maitohappojen poistuminen kudoksesta on 6 kertaa nopeampaa. LPG-tekniikka vähentää jäykkyyttä nivelten ympärillä, koska se venyttää ja mobilisoi pehmytkudoksia nivelen ympäriltä kivuttomasti.

Urheiluvamman paraneminen nopeutuu huomattavasti, kun paikallishoito vamma-alueelle aloitetaan mahdollisimman nopeasti vamman syntymisen jälkeen. Turvotus vähenee, kipu lievittyy ja pystytään vähentämään arpikudoksen syntymistä. Revähdysvamman on todettu parantuneen jopa 9 vuorokauden kuluessa LPG-hoitojen avulla. LPG hoitoa käytetään myös valmistavana hoitona ennen suoritusta, esim. vanhalle arpikudosalueelle. Muutaman minuutin hoito ennen suoritusta valmistaa lihaksia ja ennaltaehkäisee uuden vamman syntyä. LPG-hoitoja käyttävät MM-tason urheilijat eripuolilla maailmaa.

LPG sopii hyvin esim. kovan harjoittelujakson yhteyteen kun lihakset tuntuvat tukkoisilta ja palautumista tarvitsee tehostaa. Tutkimusten mukaan maitohapon poistumisen on todettu lisääntyvän 30% LPG-hoidon ansiosta. LPG ehkäisee viivästynyttä harjoittelun jälkeistä lihaskipua (DOMS), nopeuttaa urheiluvammoista parantumista ja tukee vaurioituneen kudoksen rakentumista/uudistumista.

LPG Sport-hoito:
⋅ Tehostaa palautumista
⋅ Nopeuttaa urheiluvammojen parantumista
⋅ Nopeuttaa revähtäneen, krampanneen tai muulla tavalla vaurioituneen lihaksen paranemista
⋅ Estää arpikudoksen syntymistä
⋅ Hoitaa lihaskipuja